Veel gestelde vragen en algemene voorwaarden over matrassen, prijzen en leveringen

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?

Swissbedding heeft gigantisch veel keuze en bijzonder voordelige matrassenprijzen, maar ook enorme voorraad. Je kan kiezen uit meer dan 1000 verschillende combinaties en het overgrote deel daarvan kunnen we rechtstreeks uit voorraad leveren.
Als je op maat gemaakte artikelen, minder courante afmetingen of niet-voorradige slaapartikelen bestelt, bevestigen we je de verwachte leverdatum in onze slaapwinkels.

Moet ik thuis zijn voor de levering en hoe verloopt het?

We bevestigen vooraf de verwachte leverdatum zodat je ervoor kan zorgen dat er iemand thuis is om de levering aan te nemen. Volumineuze artikelen zoals matrassen kunnen we namelijk niet zomaar bij de buren afgeven als je niet thuis bent. Indien de leveringsdatum is afgesproken en je niet aanwezig bent, dan kunnen wel extra kosten aangerekend worden voor de volgende levering.
Bij de levering van je nieuwe artikelen moet het vlotjes kunnen verlopen. Dit wil zeggen dat de entree vrijgemaakt moet worden zodoende de chauffeurs de volumineuze goederen gemakkelijk kunnen binnenbrengen. Bij schade aan muurwanden of aan de muur hangende voorwerpen zijn we niet verantwoordelijk. Deze zouden best weggenomen worden voor de levering zodat er ook geen schade kan oplopen.

Is de levering altijd gratis?

Elke bestelling wordt gratis aan huis geleverd. Dat geldt voor eender welk adres in België en voor leveringen op de gelijkvloerse verdieping. Voor leveringen op andere verdiepingen kunnen extra kosten worden aangerekend. Dit is altijd in samenspraak met de vestiging waar je een bestelling plaatst. Per regio en vestiging is dit anders. De winkelverantwoordelijke zal je hierover informeren.

Leveringen in het buitenland en dringende spoedleveringen zijn eventueel mogelijk op aanvraag. Hierop kunnen extra kosten van toepassing zijn. De prijzen voor aangepaste levervoorwaarden kan je via e-mail opvragen.

Betaling?

Bij de plaatsing van je bestelling zal de verkoper een voorschot vragen dat je ter plaatse dient te betalen. Het resterend bedrag wordt betaald bij de levering op het afgesproken manier. Indien we ondervinden dat de betaling niet zal uitgevoerd worden, hebben we het recht om de goederen terug mee te nemen. Hierbij zijn we ook bevoegd u een schadeloosstelling te vragen met een intrestvoet van 2%. Er zullen ook extra kosten worden aangerekend wanneer de levering moet uitgesteld worden door een eventuele niet-betaling.

Kan ik mijn bestelling ook zelf komen afhalen?

Als je bestelling voorradig, kan je na afspraak de goederen ook zelf komen afhalen in één van ons depots of winkels. Als je deze optie verkiest, neem je best vooraf contact met ons op voor het exacte adres en om een afspraak voor ophaling in te plannen zodat je niet voor een gesloten deur staat

Biedt Swissbedding altijd de laagste prijs?

Bij Swissbedding vinden we dat slaapcomfort betaalbaar moet zijn voor iedereen. Daarom hebben we een bijzonder ruim gamma van slaapartikelen in alle prijsklassen en naar ieders budget. Van kwalitatieve en tegelijkertijd verrassend goedkope matrassen prijzen tot luxebedding met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.

We streven ernaar elk product zo goedkoop mogelijk aan te bieden. Zie je elders een goedkopere prijs voor exact hetzelfde product? Laat het ons weten. Dan bekijken we of we onze matrassen prijzen toch nog iets verder kunnen laten zakken.

Op zoek naar een interessante deal? Neem regelmatig een kijkje naar de Facebook-pagina’s van onze vestigingen. Ook in één van onze Outlet winkels scoor je extra promoties. Eindereeksartikelen en bestsellers die we in grote aantallen kunnen aankopen, kan je zo aan bijzondere voordeelprijzen kopen.

Zijn er kortingen mogelijk?

Onze matrassen en boxsprings zijn altijd heel scherp geprijsd, maar soms kan het nog voordeliger. Tijdens de soldenperiodes kan je heel interessante koopjes doen, maar ook onze tijdelijke acties en promoties zijn zeker het kijken waard. We kondigen acties en promoties duidelijk aan op onze Facebook-pagina. Ook in onze outletwinkels bieden we extra kortingen aan. Daar stellen we ook andere modellen tentoon. De prijzen verschillen er van de vaste winkels. Je vindt er de laatste stuks van bepaald modellen of eindereeksen die aan spotprijzen te koop staan.

Nemen jullie mijn oude matras mee?

We nemen je oude matras graag mee. Laat het ons weten en bezorg ons zeker ook de afmetingen van je oude matras. Zo kunnen we de nodige ruimte in onze bestelwagen voorzien. We nemen je oude matras dan meteen mee wanneer we je nieuwe matras/boxspring komen leveren. Gelieve er wel voor te zorgen dat je oude matras klaarstaat op het gelijkvloers aan de voordeur. Je oude matras mag zeker niet nat zijn. Onze chauffeurs kunnen de natte matras weigeren om mee te nemen.

Wat gebeurt er eigenlijk met mijn oude matras?

Matrassen bevatten heel wat onderdelen die na recyclage een nieuw leven kunnen krijgen. De veren worden opnieuw verwerkt in de metaalindustrie en van schuim- en latexvullingen worden bijvoorbeeld vloer- en stalmatten gemaakt. In welke staat je matras zich ook bevindt, er valt altijd nog iets te recycleren!

Een Bestelling annuleren

NJa kan je bestelling annuleren en je voorschot terugkrijgen tot 24 uur na de aankoop. Dit kan om eender welk reden. Om onze services te verbeteren, zal onze winkelverantwoordelijke je wel vragen waarom je je bestelling zou willen annuleren. Zodoende kunnen we je in de toekomst beter te hulp staan.
Indien je toch een bestelling zou annuleren om eender welk reden, zal het voorschot van je bestelling kwijt zijn. Er kunnen ook extra kosten voorzien worden bij het annuleren van de bestelling, deze voorwaarden zijn per vestiging verschillend.

14 dagen testgarantie

Heb je een nieuw matras gekocht, maar slaapt ze niet comfortabel? Als particuliere klant heb je recht op een testgarantie. Je hoeft ons enkel binnen een termijn van 14 dagen schriftelijk te laten weten dat je gebruik wil maken van onze bedenktijd. Hou er rekening mee dat gebruikte artikelen geen beschadigingen mogen vertonen.

We kunnen wel extra kosten aanrekenen voor het eventuele retourtransport, bijvoorbeeld wanneer we een artikel op het eerste verdiep of hoger moeten ophalen. Dan bevestigen we de transportkosten via e-mail.

Speciale matrassen/toppers vallen niet onder testgarantie. Dit zijn matrassen/toppers van onze hotelcollectie en buitenmaten. De hotelcollectie matrassen worden door ons aangeboden in verschillende stoffen en worden op maat van de klant geproduceerd. Hierdoor kunnen we geen retour aanmaken.  Toch kan je in deze situatie de winkelverantwoordelijke schriftelijk informeren. Bij een vervanging kunnen er extra kosten gerekend worden.

Hoe zit het met productgarantie?

Op al onze artikelen krijg je sowieso 2-15 jaar fabrieksgarantie. Onze slaapadviseurs informeren je over de garantie per product. Merk je binnen die tijd een defect op dat te wijten is aan een productiefout en heb je de artikelen tot dan correct gebruikt, dan laat je ons dat best zo snel mogelijk schriftelijk weten. Zo kunnen we het nodige doen om het artikel te herstellen of te vervangen. Bij matrassen geldt de product garantie enkel op kuilvorming en niet op naden. Dit geldt ook voor boxsprings en toppers. Op elektrische motoren heb je ook 2 jaar garantie vanaf de dag dat je elektrische boxspring geleverd is.

Algemene Voorwaarden

Deze FAQ-pagina geldt als Algemene Verkoopsvoorwaarden voor elke aankoop bij Swissbedding in de fysieke winkels van Swissbedding, welke verwerkt worden door Swissbedding International  met ondernemingsnummer 0743.680.984. Ook kunnen er door de winkels eigen voorwaarden zijn, die op de bestelbon zullen  opstaan.
Huidige voorwaarden prevaleren op de algemene voorwaarden van de klant en de Nederlandse versie op eventuele vertalingen. Indien een van de clausules in deze algemene verkoopsvoorwaarden nietig zou zijn, heeft dit geen invloed op de rechtsgeldigheid van de overige bepalingen. Voor eventuele betwistingen zijn uitsluitend de Gentse rechtbanken van koophandel bevoegd.